Saturday 21 December 2013

Dey.. mana semua orang pergi?!!

Salam readers,
akhir-akhir ni teman rasa tak tenteramlah. Aku tengok ramai budak-budak lepasan SPM dah mula buat sesuatu untuk masa depan or sebelum melangkah ke alam universiti. Ada yang pergi ke kelas BI,kelas memasak, kelas menjahit dan banyak lagilah. Alah.. Kira menjahit dan memasak tu untuk masa depanlah :p

Ada juga yang akan pergi ke kelas IELTS, MUET kiranya sebagai persediaan ke universiti nanti . Bila aku tengok kawan-kawan fb aku yang tengah selidik universiti mana yang diorang akan pergi dan jurusan apa yang diorang akan amik, aku rasa berdebar pulak. Ceh! Maklumlah, aku ni asasi, diploma, sarjana and so on tu pun aku tak tahu kebendanya.  Yeah itulah aku! Mundur dari segala-galanya. Hm.. Semua benda taktahu.



Dalam masa 3 minggu ni aku rasa rutin harian aku bangun pagi, makan, layan tenet, facebook, youtube,tengok tv pastu tidur. Itupun tidur lebih kurang dalam 12 malam sebab kusyuk sangat layan tenett. Haih..bosan sungguh hidup teman ni! Masa pulak cepat bebenor dia berjalan. Tuptup dah 3 minggu rupanya aku cuti dan dah 3 minggu ni jugalah aku tinggalkan sekolah. Bila aku tenung balik sepanjang aku cuti ni,  memang tak ada langsung benda yang berfaedah yang aku buat.



Sebenarnya en sebelum cuti macam- macam benda yang aku rancang aku nak buat lepas spm.Antaranya :

-buat blog bahasa melayu. Idea ni tercipta masa aku tengah baca karangan-karangan yang aku buat dalam      exam-exam sebelum ni lah. Dalam hati tu aku cakap 'best gak karangan aku ni. Tak sangka aku boleh buat karangan sebest ini' wakakakaka!
-nak menulis novel. Aku memang minat sangat baca novel. Pernah juga terfikir nak buat ceria cinta mengikut acuan aku sendiri.wkwkw! Tapi faktor kemalasan menjadi halangan prima!
-tengok Running Man dari satu episod ke satu episod tapi sampai sekarang tak habis-habis lagi.
-Daftar kelas BI. Masih mencari..aku ni dah lah lemah bab-bab ni. Haih *sigh*
-Belajar memandu. Dalam pemprosesan. Lepas kelas KPP tu satu apa pun aku tak baca lagi. Faktor  kemalasan menjadi halangan perdana! 
-beli novel banyak-banyak(sudah dilaksanakan) tapi tak habis baca lagi semua novel yang aku beli.

Aku rasa aku kena buat something sebelum aku jauh kebelakang dari diorang. Aku dah bosan hidup camni, macam tak ada matlamat hidup je . Okay readers, sampai sini sahaja. Terima kasih kerana sudi membaca luahan hati seorang budak kuno yang apa pun dia tak tahu!


No comments:

Post a Comment