Sunday 26 January 2014

Kalau masa itu boleh diundur...

Hye and assalamualaikum, readers
Malam tadi aku buka laci meja belajar aku and aku jumpa diari. Aku baca dari satu ke satu halaman. Diary tahun 2012. Aku tak adalah rajin tulis diari. Kadang-kadang je sebab aku ni memang tak boleh nampak buku nota tebal. Kalau nampak je, mesti aku nak jadikan buku tu sebagai buku diary aku . hehe



Khusyuk gila aku baca satu persatu luahan hati aku.hmmm terfikir juga, kuatnya aku masa tu, tabahnya aku.. Tahun 2012 sebenarnya tahun kejatuhan dalam hidup aku. Eceh, macam Sejarah pulak. Biasalah hidup ni seperti roda, sekejap kita berada di atas, sekejap kita berada di bawah. Aku rindu tahun 2011, rindu momen-momen yang manis. Tahun 2012 aku rasa macam apa yang aku buat semua tak kena dan aku rasa lonely. Aku rasa aku hidup dalam dunia aku dan orang yang selalu buat aku happy and relax bukan orang lain, tapi diri aku sendiri. Kadang-kadang tu aku suka hidup sendirian, manjakan diri sambil layan running man. Bagi aku lah kan, kalau manusia tak boleh buat kita happy, media sosial boleh! Youtube, Facebook, Twitter and so on. Running man selalu buat aku gelak sampai tak ingat dunia. *Lagi-lagi running man* ehehe Aku lepaskan tekanan melalui youtube. Search je video-video lawak. Habis cerita. Aku suka macam tu, setidak-tidaknya aku ketawa. Kalau hari-hari belajar memang stress lah jawabnya.



Kalaulah masa itu boleh diundur, aku akan pilih apa yang terbaik untuk aku. Mungkin aku tak akan pilih untuk masuk ke Science Stream, tapi kelas perdagangan. Aku tak minat Fizik and Bio, aku cuma minat Kimia. Kalau korang yang bakal form4 tu, fikir dulu sebelum bertindak. Kalau korang taknak bangun malam study fizik, biologi, kimia jangan amik pure science tapi kalau korang betul-betul minat nak jadi doktor, engineer and so on better korang prepare. Kuatkan semangat, kuatkan azam dan hargai setiap masa yang korang ada. Kalau tak jadi macam aku. *sigh* Bukanlah aku nak cakap kalau korang masuk kelas perdagangan korang boleh relax-relax, happy2. NO! Maksud aku, untuk mendapatkan A dalam 3 subjek sains tu bukanlah perkara yang senang. Berdasarkan pengalaman aku sebagai pelajar pure sains, kalau kita pass untuk paper 3 beradik sains tu pun dah dikira alhamdulilahh! Asalkan tak gagal! wkwkw! So yeahh, be careful!

Kalaulah masa itu boleh diundur, aku akan amik kelas tuisyen start dari 2012. Pusat tuisyen era tinta adalah tuisyen yang paling bagus. Memang tidak dapat disangkal lagi. Kalaulah aku amik tuisyen tu dari dulu lagi, mungkin aku tak akan blur dengan subjek kimia and fizik. Aku mula suka dengan subjek kimia since form5. haha bayangkanlah, setahun 11 bulan kau belajar satu apa pun kau tak tahu! Macam mana nak cari mole and so on. Haiyaa.. apa pun takbleeyy.

Kalaulah masa itu boleh diundur, akan ku drop itu fizik subjek dan akan ku amik subjek geografi. Aku suka geografi since form1 lagi. Dulu aku selalu fikir aku boleh buat punya fizik tu, tapi sampailah nak spm aku still taktahu camaan nak jawab. Berserah je lah. Berdebar-debar pulak bila fikir pasal result. Yang aku pasti maybe aku akan dapat C or D sebab lepas habis je exam aku check paper 1 , memang banyak sangat salah! Kalau paper 1 pun dah banyak salah, apatah lagi paper 2 & 3 kan ? hmm




hmmmmm *and i'm still thinking*....



















No comments:

Post a Comment